Cuma, Kasım 11, 2005

10 Kasıma...

Anma töreni vardı okulda bugün...
çiçekler Ata'nın büstünün üzerinde...
Cumhuriyetin emanetçileri sırada, üşüseler de gıkları çıkmadı...
9.05 siren yankı yankı kulaklarda...
sonra alışılmış konuşmalar, şiirler,
hepsi iyi güzeldi ama beni en vuran Atayı anlayamadığımızı anlatan şiirdi. Şöyle demiş şair bendekileri özetlerken:


"Mustafa kemali anlamak avunmak değil
Mustafa kemelin ülküsü sadece söz değil"

Anlıyoruz biz, çok iyi anlıyoruz. ama bazılarımız anlamak istemiyoruz işimize gelmiyor...
söylemek zor ama biz bıraktığın yerde sayıyoruz...

Tüm TV kanallarının köşesinde resmin var: saygıyla anıyoruz 'lar var
ama alttaki görüntüler yakışmıyor senin fotoğrafının altına... Zayıflamak isteyen yurdum insanının iradeleri çok sağlamca spor görüntüleri var. "sağlam kafa sağlam vücutta bulunur" du
ve dedim ya biz seni anlamadık. Ne kafalar sağlam artık ne de vücutlar...

Özeleştiri zamanı... benim öğrencilerim hala sorunlarını şiddetle çözüyor.. Sırasını aldı yerine kırık sırayı koydu diye birbirlerini tekmeliyor, şakalaşırken bile sertler...
"Yurtta sulh, cihanda sulh" sözün her yerde asılı ama okulda barış olmayınca şehirde de ülkede de cihanda da olmuyor...
Dedim ya biz seni anlayamadık...

10 Kasım 2005
10 Kasım 1938

pek değiş (e) medik Ata'm...

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home

web site counters
Expedia Coupon
Locations of visitors to this page