Perşembe, Aralık 22, 2005

proje..








Çaresizlik, çıkmazlar insana neler yaptırırmış...
Dile yatkınlığı olan, İngilizce dersinde çok başarılı öğrencilerimin sayısı fazla okulumuzda..
Ama 100 tam puandan 10'u toplayamayanlar da var... Sayıları da benim özel olarak
ilgilenebileceğimden fazla, bana zor gelmesinden değil, fiziksel zamansal olarak mümkün değil yakın takip..
Uzun uzun düşününce can havliyle CO-STUDY PROJECT geldi aklıma. Şöyle ki:
Sınavdan 80 üzeri alan çocuklar 45 altı alan arkadaşlarından birini seçip ona işlenen konuları anlatıyor düzenli olarak.. Verilen ödevlerini takip ediyor.. Yazılıya hazırlıyor vs... Yani onun 2. öğretmeni oluyor..

Bu özverinin de ödülü var tabii. Çalıştıran öğrenci çalıştırdığı arkadaşı notunu kaç puan arttırırsa o kadar aradaki fark onun sözlü notuna ekleniyor.. Mesela 2. yazılısı 40 son yazılıdan 65 aldı... O aradaki 15 puan çalıştıranın sözlü notuna ekleniyor...
36'dan 90'a çıkaranlar oldu...
Çift taraflı kazanç... Hem çalışan kazanıyor, hem çalıştıran... Eklenecek notların hayaliyle 2. öğretmenler de işi boşlamıyorlar.. Öğrencilerini tenefüs, öğle arası bakmadan yakalarından tutup oturtuyorlar ders başına... Yazılı biter bitmez hemen öğrencilerini yakalayıp "nasıl geçti? C bölümüne çalışmıştık, hepsini yaptın dimi?" diye soruyorlar.. Ben onları izlerken çok eğleniyorum...
Bugün 1 dersimiz bu projeye ayrıldı.. O kadar şevkliydiler ki fotoğraflamadan duramadım...

Belki bir kaç öğretmen uğrar hayattan a... İşe yarar diye düşündüm.. Burda çalıştı, başka öğrencilerde aynı sonucu verir mi bilemem ama denemeye değer...

2 Comments:

Blogger Amire said...

Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

5:08 ÖS  
Blogger Amire said...

en iyi öğrenme öğretirken oluyormuş.
ayrıca;öğrenci öğrencinin anlattığını daha iyi anlıyormuş,aynı dili konuşuyorlar ya...kısacası bu yöntemde iki tarafta kazançlı çıkıyor.
sayın hocam;bu yöntemi bizle paylaştığınız ve gündemimize getirdiğiniz için teşekkür ediyor,çalışma hayatınız da başarılar diliyorum...
esen kalınız...

5:11 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home

web site counters
Expedia Coupon
Locations of visitors to this page