Perşembe, Haziran 22, 2006

NİCE YILLARA DOSTUM

Türk eğitimi ve öğrencileri için gerçek bir şans olduğuna inandığım başarılı öğretmen adayı Stajyer Elif TAŞ
(ki kendisi benim Dostum olur en yakınından)
geçen hafta itibari ile zorlu süreç olan adaylık eğitimin başarı ile tamamlayarak
ASİL ÖĞRETMEN sıfatını adına eklemeye hak kazanmıştır.
(Tabii bu süreçte benim kurs notlarımın ve engin (!?!) deneyimlerimin de katkısı var hani)
İlk Asil Öğretmen maaşı ile bize Meriç Nehri kenarında yemek ısmarladı.
Hem de mum ışığında (sarı-mavi mumlar)
Öğretmenleri muma benzetiler. Etrafını aydınlattıklarını düşünerek
Ben sevmiyorum bu benzetmeyi.
Baksanıza resme mum eriyip bitiyor.
Tamam amacı güzel, aydınlatıyor karanlıklara son
Ama neden kendisi erisin bitsin.
Neye benzer en çok öğretmen bilmiyorum;
ama mum olmasın.
Bir öğrencim rehberlik derslerinden birinde
"Öğretmenim, siz jeneratörsünüz." demişti.
Bozuldum önce, cesaret edip "Neden?" diye sorunca da,
"Çünkü siz güçlü ve donanımlı olursanız, benim elektriğim yetmediğinde kesildiğinde
ben sizinle aydınlanabilirim"
Onların hayal gücü bizden daha iyi çalışıyor, bu kesin.
Var mı başka fikri olan?
Neye benzer öğretmenler?
Nasıl güzel benzetmeler gelirse gelsin,
bu öğrencimden daha yaratıcı bir benzetme olmayacak ama hadi deneyelim...

7 Comments:

Blogger Amire said...

aaaaaa...çok güzel...bir insana bundan dah iyi hediye ne olabilir ki??çok şanslısın elif,böyle dostun var diye, çok...sen de özlem sen de...kıskandım mı ne??yok yok kıskanmamışım gurur duymuşum:))..hadi hayırlı olsun..nice sağlıklı,mutlu yıllar olsun...

12:41 ÖÖ  
Blogger Amire said...

haaa unutmadan şunu da ekleyim ,elif bize mum ışığında yemek yedirmekle kalmadı, yemeğe fayton eşliğin de götürdü..peri masalları gibi idi... faytonda çok güldük...ama nedenini söylememmmmmmmm...

12:43 ÖÖ  
Blogger Baha said...

Öğretmen binanın temel TAŞıdır...

12:22 ÖS  
Anonymous Adsız said...

cidden Amire ogretmenim, mesleginin baharinda olan bir ogretmene bundan daha ii hediye olamazdi.. Tesekkurler dostlarim o geceyi benimle paylastiginiz icin:)
Fayton anını ve kofteleri nasil goturdugumuzu unutamam:)Mum isigi da gecenin ambiansiydi iste yapabildigmiz kadariyla..
Nice yillara hepbirlikte, gonul birlikteligiyle...

8:45 ÖS  
Blogger Amire said...

amin elif öğretmenim amin..
senete 10. yılda görüsmek üzere...

12:53 ÖÖ  
Blogger passive said...

nası yaa ben o kapıdan ilk girdiğim gün sevinmedim ait olamadım her okulundışkapısından girişimde kafama biri balyoz indiriyomuş gibi hissettim
staj bitti sevinmedim
bir yıl geçti sevinmedim
hatta dedim ne zaman bitecek
altı yıl bitmiş de diyorum ki ne zaman ne zaman ne zaman alışırım ya da ne zaman bitiririm bunu falan
ama ben kuzuları çok seviyorum öğrenci olmasa bu iş pis iş kutsal falan sakın demeyin birbirimizi kandırmanın manası yok

11:08 ÖS  
Blogger ÖZLEM said...

Amire--Sayın Rehberim 10. yıldönümde 4'lü tekrar bir araya gelmeli kesinlikle. Darısı biim 10. yıllara... :)

Baha---Binanın temel taşıdır evet haklısınız. Bir de bizim okulda çok söylenir : sac ayağının biri. Veli-öğrenci-öğretmen..

Elif--- Ambianssız olmazdı zaten, az şey mi, 1 yıl bitmiş, çömezlik kabuğu atılacak üzerinden. Tebrikler tekrar. Bu arada az önce aradım, çaldı durdu açılmadı telefon. Kızdım :(


Zehra--- OOOOOO! Nihayet mi demeli "Şükür kavuşturana" mı?? Nerelerdesin mavi seven dostum.. :) Sitene bir heves baktım yine yok bir yenilik. Olmaz ama böyle, küstürürsün okuyucuyu. Tazele artık :)

Passive--- Merhaba. Sitenize bakınca dedim ki "Bir tane daha benden. Kaç kişi var kı çıktığı yollarda yolcu ayakların fotoğrafını çeken..
Aynı meslekte olduğumuzu farkedememişim. Branş ne?
O da ortak olursa artık :)
Kozmik güç çalışıyor galiba. Tüm ayakkabı fotoğrafçısı öğretmenler toplansın tek amaç :)

11:45 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home

web site counters
Expedia Coupon
Locations of visitors to this page