Cuma, Ağustos 04, 2006

Tavsiye :)


Ağustos ayı sıcak geçecek, kavrulacak derken uzmanlar;
benim dışarıda yapacak işim olmadan dışarı çıkmadığımdan,
Ağustos yolculuklarım da şimdilik askıdayken
yapılacak en iyi iş evde kitap okumak şimdilik.
İnci Aral'ın tüm kitaplarını sipariş etmiştim ama tarz, konu, anlatım hep aynı olunca
ve arka arkaya okununca romanlardaki
tüm karakterler birbirine girince bıraktım İnci Aral'ı.
Aralıklarla okunmalı onun romanları.
Doz aşımı oldu galiba.
----
Doz aşımı sonrası yeni sipariş kitapları arasından
Beşpeşe çok iyi geldi.
Duymuşsunuzdur mutlaka, ben kaçırmışım.
5 yazar birbiri ardına yazmışlar.
Böyle kitaplar çok, toplama şiir ya da öyküler.
Beşpeşe'nin farkı 5 yazarın öykülerinin kurgularının ortak olması.
Şöyle ki: Murathan Mungan işin en zor kısmını üstlenip
romanın ilk cümlesiyle başlayor.
Sonra Faruk Ulay alıyor kalemi.
Mungan'ın yazdıklarını okuyor ve devam ettiriyor.
Yeni karakterler ekleniyor bu arada.
Ulay'dan sonra Elif Şafak'ın sırası.
Ben bu bölümdeyim.
Dili biraz farklı.
Yani bazı cümlelerin üzerinden geçmek gerekiyor,
tam ayrımına varabilmek için.
Celil Oker ve Pınar Kür ile devam edecek roman.
İkisini de okumadım daha önce.
Bu kitabın en büyük güzelliği bu zaten.
Aynı anda 5 yazarla tanışıyorsun.
Tarzını sevdiysen diğer kitaplarına hücum edebilirsin.
Beşpeşe'nin tasarımı da çok farklı, alıştığımız kitaplardan.
Kitap kapağına dokununca farklı olduğunu anlıyorsun, daha içine bakmadan.
Sayfalar çok ince.
Sadece sağ sayfalar basılmış, sol sayfada sadece sayfa numarası var.
10 dakikada "Oooo, ne kadar çok okumuşum" gibi bir mutluluk yaşatıyor insana.
Tek yön basıldığı için uzanırken okumak kolay, hiç kıpırdamadan okunabiliyor.
(Test edildi tarafımdan.)
"Şimdi bir kitap için bu kadar laf edilir mi?" denirse haklıdır sözün sahibi.
Tavsiye ettim ve sustum
:)

1 Comments:

Anonymous Adsız said...

You have an outstanding good and well structured site. I enjoyed browsing through it Buick driver window problem

10:35 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home

web site counters
Expedia Coupon
Locations of visitors to this page