Çarşamba, Ekim 04, 2006

Bu çocuklar...

Çocukların ödevlerini okurken çok eğleniyorum ben,
o kadar saf ki düşünceleri, hiç katılıksız.
Hani o "Dikkat Yazılı Var" kitabını aratmıyor cevapları, ödevlerine yazdıkları.
Gülümsetiyorlar bol bol.
Bir tane taze çocuk hayali size.
Ödev kağıdı üzerinde isim yok, olsa da yazmazdım.
Yazsam tanır mısınız, hayır.
Tanısanız, kötü mü, üzülür mü, hayır.
Sevinir aksine.
Neyse uzattım gereksiz...
Ödev konusu: İngilizcede ilk ünitede öğrendiklerini, öğrenemediklerini, zorladıkları bölümler (varsa), ingilizce hakkında hissettikleri (korkuyorum, seviyorum, bilmiyorum vs...) ve İngilizce öğrenmenin onlara neler katacağı. Bir bakıma öz-değerlendirme.
Bir çocuğum şöyle yazmış:
Aynen ekliyorum
"İngilizce en sevdiğim derstir. (Güzel burası )
Ben ingilizceyi öğrenmek istiyorum (Daha da güzel)
ve büyüyünce bandıraya (balayı demek istiyor) gideceğim. (İşte ingilizce öğrenme amacı :)
Evlenmezsem Onur'la gideceğim. (Her durumda gerekli ingilizce, hele Onur'la gidilecekse şart)
Ben ingilizceden hiç ama hiç korkmuyorum. (Vurguya dikkat, korkmadığını anladık değil mi? )
Artık hep ingilizce istiyorum. (Tabii şart artık)

6 Comments:

Blogger Amire said...

dil öğrenmenin çeşitli nedenlerinden biri de balayı...çok güzel bir neden...ve geleceğe ne kadar güzel umutla bakış...inş. ingilizceyi o amaç için kullanır...yani hayallerine kavuşur...çocuk demek hayal demek...büyüklere sor:şirkette bilmem ne olmak için, doktora yapmak için ...gibi sıkıcı nedenler söylerler...ama çocuk balayı için der...işte fark bu...keşke büyümesek hiç...

3:11 ÖÖ  
Blogger ÖZLEM said...

İletişimi koparmazsa bizimle takip ederim artık, ingilizceyi balayında kullanıp kullanmadığını sorarım :)

8:52 ÖS  
Anonymous Adsız said...

neat material, I may really understand the visual sensation of the generator when he produced the domain. This is wonderful. - wedding speeches

8:57 ÖÖ  
Blogger Adamın Biri... said...

:)

Amire hocam (saygıdeğer rehberiniz)öyle haklı ki...
İşte sihirli kelime bu:
"Hayal".
Çocukken nasılda özgürce hayaller kurabilirdik, o saf, temiz, kötülüğe henüz çalışmayı bilmeyen beynimizle.
Sonra?
Sözüm ona büyüdük, bir sürü bilgiler aldık, aklımızı şeytanlığa da çalıştırabildik,ama :

Hayal kuramaz olduk!

Daha doğrusu, hala hayaller kurabildiğimizi "sanırken", güdük, içeriksiz, heyecansız, kasvet "şeyler" yapar olduk.

Akan zaman, hayallerimizi "çaldı"!

Umarım, balayına gitme yaşına geldiğinde, bu hayalini unutmaz, ve de, balayına gittiğinde de eşine karşı "aha ben dil biliyorum bu günler için" diyerek, sadece onlada sınırlı kalmaz!!

:)

9:11 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

One of the top websites I have fall by. Monumental, simply proficient. - stop snoring

8:51 ÖS  
Blogger ÖZLEM said...

Ben bıktım bu abuk subuk reklam mesajlarını silmekten onlar bıkmadı.
Engellemenin bir yolu yok mu acaba, bilen varsa???

11:41 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home

web site counters
Expedia Coupon
Locations of visitors to this page