Salı, Ekim 17, 2006

Eskiden...


Böyle cümleler kuracağım aklıma gelmezdi ama başa geldi, kaçış yok.
En kızdığım cümlelerdi: "Bizim zamanımızda..." diye başlayan ve ikinci bölümünün duruma ve olaya göre değiştiği o şablon cümlelerde.
Biraz Can Dündar yazısı gibi olacak ama çok içimden geldi.
Can Abi affola
Bu da benden
Sıra bende:
"Benim çocukluğumda....

Siyah önlüksüz olmazdı.
Neden siyahtı bilmiyordum, hala da çözemedim.

Matara boyunda olacak, çanta da aynen bu şekilde üstten açılan tek gözlü, içine Hayat bilgisi kitabı demirbaşı, en fazla 1-2 defter daha sığacak, tercihen kırmızı olacak
Böyle eskiciler geçerdi,
küfesinin içinin en iyi saklanma yeri olduğu

"Arzuhalci" ler word'ten çok daha önce.

Kaç kişi hatırlıyor?

Yoğurt DanoneSA, Yovita, Yogi vs vs değildi.

Yoğurttu

Çileklisi de yoktu,

kemikleri çabucak geliştirip,

3 ay sonra okulun basketbol takımına girmemizi sağlayan mucize yoğurtlar da


Sokaklarda horoz şekeri, pamuk şeker satılırdı.

Pamuk şekerlerinin yapımı sırasında uğradığı işlemler hakkında rivayetler muhtelif.

Benim çocukluğumun kabusunu yazmam burda, ısrar etmeyin.

6 Comments:

Blogger Baha said...

Ben bunları hatırlıyorum... Eeee yaş neredeyse 40'a ulaştı (38)...
Güzel yıllardı: "Stres" diye bir şeyi bilmezdi insanlar, ağzımızın tadı bozulmamıştı, trafik sıkışmazdı, TV tek kanal siyah-beyazdı ve ne olursa seyredilirdi vs. vs...

12:40 ÖS  
Blogger Amire said...

bende küçük iken, ya ben büyüdüğüm de benden sonrakilere ne anlatacağım ki, derdim kaygıyla, sanki dünyada olması gereken herşey olmuş gibi gelirdi:)
ama büyüdükçe daha olması gereken çok şey olduğunu ve olacağını anlıyorum...
ailece yaptılarımızı çok özlüyorum ben:)

2:12 ÖS  
Blogger Amire said...

hüzünlendik be.. yaşlanmışız...yaşlanmışız...

2:12 ÖS  
Blogger ilber said...

özlem kısa ve çok güzel bi post.
sen yazmamışsın ben yazayım bir adet:
ilkokulda müdürümüz, beni ve bi arkadaşımı bahçede yakalamıştı ve kocaman kağıt makasıyla saçlarımızın üst-ön kısmını kesmişti:)
çok tonton şeker bi adamdı ama beslenmenin koridorda yenmesine ve uzun saça tahammülü yoktu:)

11:00 ÖS  
Blogger ilber said...

plastik elektrik tesisat borularından ok yapılıyodu içine kağıttan bişey böyle,
sonra gazoz kapak ve misket.
gazozkapaklarında az bulunan markalara sahip olmak ayrıcalıktı,elvan mesela,biz yaşımızın müsaadesi ölçüsünde kenar mahalle bakkalarının önünde onları arardık.
miskette de tumba,baş,çukur ve mors denen oyunlar vardı.
ortaklıklar kuruluyordu, davut ve ergül en eski arkadaşlarım benim gazozkapaa ve misket ortaklarımdı sayardık onları sonra yeterince büyüdüğüne karar verince çocuklar:) biz yani, onlar dağıtılırdı,abilerden öyle görmüştük:)
mahalle maçları olurdu arsalarda, mahalle maçları antrenörümüz takım defterimiz hatta haftalık mutat antremanlarımız bile vardı en komiği ise hatırladıkça kahkahalara boğan mahalle maçı dediğimiz şeyi karşı sokaan çocuklarıyla yapıyorduk.ezeli rakip:)

11:06 ÖS  
Blogger ÖZLEM said...

Herkesin var bu listeye ekleyecek en az 4-5 maddesi.
Ama özeti işin: Biz daha şanslıydık.
:)

9:49 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home

web site counters
Expedia Coupon
Locations of visitors to this page