Salı, Kasım 21, 2006

Manyetik Rezonans dedikleri...


Hep görürüz yerli dizilerde, türk işi dramlarda.
Filmin ana karakteri feci hastadır, kurtuluşu zor olanlarından.
Doktora gidilir, bir sürü test verilir.
Bu testlerin en işkencevari olanı MR dır. (halk arasında EMAR, açılımı "manyetik rezonans")
Fırına benzeyen bir yere doğru tepside yatar pozisyonda gönderilir hastamız, yüzünde de mutlaka mahzun bir ifade olacak, kaçınılmaz.
Hep izlerdik bunları, inanırdık inanmazdık ayrı.
Başa gelince anlıyorsun durumun fenalığını.
Bir gün öncesinden başladı bende sıkıntı.
İlaç aldığım eczacı bile "offf çok zor çekilir MR" deyince başlamıştı bende "çektirmesem mi acaba?" lar.
Radyoloji koridorlarında yürümeye başlayınca içimdeki mengenenin uyguladığı güç arttı her adımda.
Kalabalık bir salon.
Neyse ki her hastanın yanında 2 kişi var en az.
O kadar destek lazım yani, anlayın artık.
Çabucak eriyor o kalabalık.
Sıra bende.
Adım okunuyor.
Tıpış tıpış içeri.
Çizmeler çıkmalıymış ve metal ne varsa.
Tamam.
Uzandığın yer bir tepsi, başka ifadesi yok.
İçine girdiğim yere bakamadım.
Gözler kapalı, MR deneyimi olanlardan öyle duymuştum.
İşe yaradı.
İçeri girince açtım gözlerimi.
Ama sadece beyazlık var.
Baş sabitlendiği için nerde olduğunu anlayamıyorsun.
Intern uyarmıştı, çok gürültü olacak diye ama bu kadarını tahmin etmemiştim.
Nasıl anlatılır, neye benzetilir.
Elektro müzik gibi, sevenler düşünebilirler.
Ama biraz pahalı bir konser olabilir bu.
Tempo da tutamıyorsun haliyle.
Baş sabit olacak çünkü, emir büyük yerden. Yoksa baştan başlar bu çile.
Sonlara doğru zaman kavramı gitti bende.
Son 2 dakikada elimdeki ikaz topunu sıkmamak için zor tuttum kendimi.
Boğuluyorsun, feci bir sıcak.
Bir süre sonra iyice saçmalığa sarıp tepsi hareket ediyor gibi hissetmeye başladım.
Neyse ki 15 dakika sürdü sadece.
Tepsi gerçekten harekete geçti ve ohhhh dışardayım.
Kafesten kurtuluyorum.
Ama sesler hala kulağımda.
Intern "iyi misin?" diye soruyor, hiçbir fikrim yok ne halde olduğum hakkında.
Sarsılmış görünüyor olmalıyım ki "Yavaş" diyor ben kalkarken.
Yalpalayabilirim o elektrodan sonra.
Geçmiş olsun bana ve MR dan gelen geçen herkese.
:)

85 Comments:

Blogger Amire said...

ben emarın bu kadar kötü birşey olduğunu bilmiyordum ya...
sanki yazıyı okurken benim emarım çekildi..
ayyy valla şimdi üzüldüm haline:(
çok geçmiş olsun..
inş. sonuçlar da güzel olsun...

10:44 ÖS  
Blogger Baha said...

Geçmiş olsun... Umarım ciddi bir şeyin yoktur...
MR'ı bilmem ama en kötüsü burundan mideye indirilen sonda!...

10:58 ÖÖ  
Blogger Adamın Biri... said...

Çok geçmiş olsun öncelikle...
Ama ben MR çekilmesinden çok sonuçlarıyla ilgiliyim...

Ben 11 yaşımdan beri aboneyim hastanelere, tahlillere (sanırım bu güne dek verdğim kan damarlarımdakinden çoktur), rontgenlere, tomografilere ve MR' larada (çoğul kullanıyorum çünkü defalarca girdim o makinelere).

Bütün bunların sonucunda da tedavilere tabiki...O konuda da iddalıyım...benle ilgili Dünyada ne kadar ilaç varsa denemiş bulunuyorum.İlaç firmalarını sıkıştırırım bile arada "hadi ya çabuk yeni bişiler daha çıkarında deneyeyim" diye
:)

Bu nedenlerle sevgili Öğretmenimi çok iyi anlıyorum.

Ama sakın sıkma canını...ne olursa olsun..gerçi zannımca bişi olmayacak da amma...sen rahat ol lütfen.

Bak bana ... artık dalga ge.ip tebessüm işaretleri yapar durumdayım. Böylede olmalı!

Sağlıklar diliyorum herşeyden önce...ardından sökün eder nasılsa, güzellikler, mutluluklar, başarılar ve diğerleri...

9:08 ÖS  
Blogger Adamın Biri... said...

Arada yazım hataları olmuş...özürlerim kabul buyrulsun lütfen tüm okuyanlarca...

9:10 ÖS  
Blogger ÖZLEM said...

Rehberim- Emar anlatılmaz yaşanır aslında. Ama umarım nasıl birşey olduğunu yaşayarak görmek zorunda kalmazsın hayat boyunca. Fena ya fena...

Baha--- Haklısın, beterin beteri var. O sonda iyi hakikaten daha trajik. off off

Adamın Biri--- Bence bir insanoğlunun hayatı boyunca çektirmek zorunda kaldığı MR sayısı çoğula geçmeden tekilde kalmalı, hadi çok gerekliyse bir elin parmağına çıksın sayı ama onu geçmesin.
Alınan radyasyon düşünülünce bunun başka bir yolu olmalı.
Diğer ülkelede MR son tercih, son çıkış yolu diğer yöntemler işlemeyince. Ama bizde başı ağrıyan da MR odasına, beyin tümörü olan da.
Hatta beraber bekleme odasında sıra beklediğim kişiye ayağındaki kas sorunu için MR yazmışlar. Bir kez çekilmiş, hata vermiş, tekrarını istemişler.
"Kas zedelenmesi" demenin daha zahmetsiz ve ucuz bir yolu olmalı.
Kötü düşünmek istemiyorum ama döner sermayeleri döndüren bizim aldığımız radyasyon ve emekli sandığının hazine sandığı izlenimini vermesi mi?
değildir değil mi?

9:33 ÖS  
Anonymous Adsız said...

cok gecmis olsun dostum, surecte zorlanmıssın ama umarım buna deger ve de sonuclar ii cıkar. Onemli olan da bu zaten! Ben de sadece 1 kere cektirmek zorunda kalmıstım ve dedigin gibi ilk ve son olur insallah.. Benimki yarım saat surmustu ve zaman bir ara durdu sanmıstım.. İnsanın aklına bircok sey geliyor o yarım saatlik surecte..Allah daha beterinden saklasın dostum hepsi bizim icin ve sonuclar iyi cıktıgında zaten o 15 dakikayı cekmem bu sonucları almam icin gerekliydi sadece die dusuneceksin eminim..Tekrar gecmis olsun, iyi haberlerini bekliyoruz.
Elif

10:15 ÖS  
Blogger ilber said...

özlem,
bu mr neden, ne için?
hşş noluyo?

11:04 ÖS  
Blogger Adamın Biri... said...

Bazen sayılar kontrolumuzdan çıkabiliyor Özlem.
Ama olsundu...sonuçta sayılar sayılmak için var !
:)

Döner sermaye söylemine ise maalesef "değildir" diyemiyorum!Çünkü çoğu "öyledir"!

Bir vakitler bir doktorun isteği üzerine bir BT çektirmiştim. Ama hiç istemeyerek çünkü doktoru hiç gözüm tutmamıştı ki, o zamanlar İzmir'in konusunda en tanınmış sözüm ona iyi doktoru idi.Ama yıllarca bu guruplarla "hasbıhal" vaziyetlerinde olduğumdan artık doktorlarında ne olduğunu yada olamadığını gözlerinden biliyorum. O nuda gözüm tutmamıştı. Mecburiyetten gitmiştim... benim doktorum 2 yıllığına yurt dışındaydı.BT çektirdim ve sonucu götürdüm.(Kendi istediği yerde, başka bir yerinkine güvenemezmiş beyefendi!!).Bilmediğim hiçbirşey söyleyemedi doğal olarak!Bende bir daha kapısından bile geçmedim.

Sonuçta, birilerinin oyununda figuranlık yapıyoruz zaman zaman, hemde sağlığımızın karşılığında!!

10:13 ÖÖ  
Blogger Adamın Biri... said...

Ha bu arada sonuçlar nasıl?

10:15 ÖÖ  
Blogger ÖZLEM said...

İlber--- Ben de bilmiyorum ne olduğunu ama beynimdeki faaliyet alışılmışın dışında sanırım.
Sinyal verdi, biz de tıpış tıpış doktora. Bekle ve gör sürecindeyim şu an. :)

Adamın Biri--- :) Döner sermaye döndükçe biz de figüranlığa devam gibi görünüyor.
Sonuçlar için pazartesiyi beklemem gerekiyor. Doktoru görmem de salıyı bulur. Bu süreç en zor geçen zaman. Ne olduğunu bilmeden beklemek.
Bakalım ...

6:09 ÖS  
Blogger Elvaaan said...

Merhaba sadece küçük bir bilgi vermek isterim.MR X-Ray ile çalışmaz manyetik alan ile çalışır.Bu yüzden radyasyon tehlikesi yoktur.
Defalarca MR çektirmiş biri olarak nasıl bir işkence olduğunu da gayet iyi bilirim.Özellikle sizin de belirttiğiniz gibi dokunma ve zaman hissinizi kaybettiğinizde büyük bir stres yaşıyorsunuz.Hele bir de o ses ta ta ta!!!Evlerden ırak olsun:)))

11:02 ÖS  
Blogger radtek said...

merhaba.ben radyoloji teknikeriyim ve bu söylediklerinizi ben hergün hastaları içeri alırken yaşıyorum.çoğunlukla herkes sizin gibi düşünüyor ve çıktıktan sonra mezardan çıkmış gibi hissediyorlar:)
şimdiye dek hiç çektirmedim emar ama herşeyini çok iyi biliorum.aslında mr bi tedavi yöntemi diil bir teşhis yöntemi ve gerekli bir yöntem..tabiki suistimaller var ama konu insan sağlığı olunca işler değişiyor ve gereksiz gibi düşünülen çok şey sonuçta iyikide yaptırmışız diye sonuçlanabiliyor.herkese sağlıklı günler...

9:29 ÖS  
Anonymous Adsız said...

bende 3 gün önce mr ın tadına baktım ve gerçekten anlatılmaz we ben 40 dakika kaldım aynen tabuta benziyordu ve hiç çıkamayacağımı düşündüm...çook fena hayatımda böyle ses duymadım ben korkudan titriyordum...

1:10 ÖS  
Blogger radtek said...

çok ilginç gerçekten.ama düşünsenize sağlık alanında nekadar değişiklikler oldu.eskiden doktora gider reçetemizi alır çıkardık.ne bi test ne bi film ne ameliyat...hastalık ve ilacı bukadar.tey tey.. şimdi bi şikayetini söylemeye gidiyosun chek-up yaptırmış gibi oluyosun.40 çeşit cihaz var, 50 çeşit kan tahlili labaratuvar ultrason vs.vs.peki yeterlimi hayır az bile bu teknolojide bu büyümede.çünkü hastalık da o derce arttı.sevgi bile elektronik.emarcı arkadaşlar varsa yazın haksızmıyım:)

8:43 ÖS  
Anonymous Adsız said...

YA BİŞİ SÖYLEYEBİLRMİYİM?YA EMAR KÖTÜ DEĞİL BENDE ÇEKİNDİM.AMA SONUÇLARI GÜZEL ÇIKMASI LAZIM.

BİLİYORMUSUNUZ SONUÇLARIM GÜZL ÇIKMIŞ.EĞER KÖTÜ ÇIKANLARADA ALLAH ACİL ŞİFALAR DİLİYORUM.ALLAH HASTA OLANLARA ŞİFA VERSİN. ALLAHA EMANET OLUNN.

2:44 ÖS  
Anonymous Adsız said...

YA SİZİN SAÇMA YORUMLARINIZ YÜZÜNDEN ANNEM GECE UYUYAMADI YA NE KADAR KÖTÜ ŞEYLER YAZIYOSUNUZ HİÇ ÇEKİLMEYENDE ÇOK KÖTÜ OLUYOR ZANNETCEK.YA BİRAZ BAŞKA İNSANLARIDA DÜŞÜNÜN YA..

ALLAHA EMANET OLUN.

İYİ GÜNLER

1:03 ÖS  
Anonymous Adsız said...

BEN BURAYA HERGÜN GİRİYORUMN VE ÇOK KÖTÜ ŞEYLER YAZILIYOR.EMAR HAKKINDA VE NE OLUR BİRAZ ALLAH KORKUNUZ VAR SA ÖYLE ŞEYLER YZMAYIN.ALLAHA EMANET OLUN.İYİ GÜNLER

1:05 ÖS  
Anonymous Adsız said...

ÖZLEM kardeşim ben de MR çektirdim, doktorun teşhiş koyması için MR çektirmem gerekiyordu. şu an düşünüyorum da MR çektirmeseydim, hala hastalığım hakkında şüphelerim olacaktı. iyiki de çektirmişim. bir daha gerekirse yine çektiririm. yazdıklarının bir çoğu basit bir röntgende de gerçekleşiyor. o an yaşadığın basit korkuları anlatacağın yerde MR sonucunla doktora giderek teşhisin konmasına ve tedavinin gerçekleşmesine, ardından iyileşmenin verdiği mutluluğa neden değinmiyorsun.yaptıklarımız bizim iyiliğimiz içinse korkmaya ne gerek var?

yukarıda ki yazıyı okuyup da ömründe MR makinası görmeyip MR çektirmekten çekinenler ; ne zamandan beri başka insanların korkularıyla hareket ediyorsunuz?

7:43 ÖS  
Blogger duygu said...

ya bunu yazanı bi elime geçirsem bu kadar kötü yazacak ne vardı kalbuki bu anlatılanlarla hiç bir alakası yok sadece başını hareket ettiramiyorsun bende 12 yaşındayım geçen gece 2 de mr çekildi önceden bilgim olsun diye bi okiyim dedim gece uyuyamadım lütfen bu yazıyı okuyanlar inanmasınlar alakası yok sadece ses var ve kafanızı hareket ettiremiyorsanuz lütfen bu yazılana inanmayın

5:01 ÖS  
Anonymous Adsız said...

BOŞUNA KORKMUŞUM... 19kasım2008 çarşanba bugün ben de MR ile tanıştım.Gerçekten sesten başka bişi de yok. O da bana dedikleri kadar gelmedi çünki izmir de cad.de oturuyoruz araba kornesi daha beter.Arabanın yanına gelip korna çalması gibi birşey lütfen korkmayın.Bizim halkımız bazı şeyleri abartarak anlatır inanın korkacak bişi yok.Dr. birdaha gerekli dese yine yaptırırm MR herkeze sağlıklı günler.

7:53 ÖÖ  
Blogger zuzu89 said...

bende bu hafta gırcem cok fena durumdayım napcam bılmıom.gercı da once gırmıstım bida gırmem dıe dua edıodum hep hastaneye falan gıderken.ama bişeyi 40kere dıınce oluomus.vede oldu zaten.ilk gırdıgımde napcamı sasırdım baktım basımı falan balıolar neoluo dedım.derken içimdeyım zaten sonra tak tuk dıe sesler.ama okadar kotu gelmedı bana.ben asansore bınemeyen ınsan onun içinde yarım saat kaldım.basta bagardım cıkarın benı dıe agladım falan ama kımse gelmedı caresız sustum bekledım dua etmeye basladım 1den kaca kadar saydım bılmıom ama sayı saydım ama olmuo olsem kımse gelmıcek galba o bagarmama gore.işte boyle bunları tekrar yasıcam gırmeyım dedım ama sonucta benım saglıyım mecburum.bıde acık mr dıe bısey varmıs ona gıreyım dedım tabı gıtmeden once telle aradım kız bı cekımı 395 ytl dedı.ona verılen paraya acırım kapalısına gırerım da ii yanı

8:13 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Mrb herkese.Bende 2 gün sonra emar çekilecem.Ama ilaçlı(iğneli)çekilmesi gerekiyormuş.Emarın çekileceği yer ayağımın tabanında.bu ilacı nerden vururlar.bunun hakkında bilgisi olan yazsın lütfen.HERKESE SAĞLIKLI GÜNLER

11:39 ÖS  
Anonymous Adsız said...

mr cekilmeden önce igne vuruluyormusun bilgi istiyorum

12:12 ÖS  
Anonymous Adsız said...

ben bı beyınden bıde belımden mr cekılmıstım.ıkısındede ıgne oldum ıkısınıde kolumdan yaptılar

3:35 ÖS  
Anonymous Adsız said...

arkadaşlar bu kadar abartmayın bende emar teknisyeniyim bende 3 kere mr çekindim biraz ses oluyor biraz korkuyorsunuz ama hepsi sizin saglıgınız için bu kadar abartmayın lütfen :):)

4:52 ÖS  
Blogger peri said...

Selam,
Bende bugün emar çektirdim bu ikinci girişim. Kapalı mekan biraz korkutuyo ama sağlık için bu ne ki değil mi! Yani bişey olmuyo kasmanıza gerek yok 10 yaşındaki çocuk bile giriyo makinaya :)
Benim merak ettiğim bişeyler var cevaplarsanız sevinirim. Emarın ilk bölümünü yaklaşık 10 dk. ilaçsız, diğer 10 dk.sını da ilaçlı çekti. İlaçlı çekince extra ne görüyolar ?
Yani renkleniomu bu ilaç enjekte edilince filmler ?
Bide bilen varsa die yazıom bende 3 ve 5 cm lik lezyonlar çıktı 2 sene önce (Baş ağrısı ile çektirmiştim)
Şimdi de başım arada ağrıdığı için tekrar çektiriyorum.
Lezyon ne derece de kötü sayılıyor?
Sağlıklı günler Cindywow

11:07 ÖS  
Anonymous Adsız said...

arkadaşım şimdi ilaçlı çekimler,doktor şüphelendigi bi durumda çekilir ve extradan 5 dkka fln daha uzun sürer bu makinasına göre degişebilir.lezyon varsa bu ciddi bi durum olabilir doktırun bunula ilgili bi karar vermiştir ztn.saglıklı günler dilerim

2:45 ÖS  
Blogger Unknown said...

Selams, arkadaşlar bendeki lezyonların biri çok önemli çıktı oda beyin sapımda olan. Teşhis olarak ta şimdilik epilepsi (sara) başlangıcını koydu doktor ve ilaç verdi. Şüphelendikleri ise Emes (3 doktor inceledi) Boyun ve emar anjiosu istedi kan tahlillerim nörolojik dahil, ekg, eko falan hepsi normal çıktı.
İnşallah bişey yoktur ve bu belirtiler geçer diyorum...
Kendinize dikkat edin sakın hasta olmayın.. Sağlıklı günler dilerim...

9:02 ÖS  
Anonymous Adsız said...

arkadaşlar bende emara(mr) çok kez girdim bir kaç sefer sesten rahatsız oldum çıktım ama inanın okadar zor değil yüksek sesle rock dinlermiş gibi acayip bişe ama çokdar rahatsız etmiyo arkadaşın bukadar zorlanmasının sebebi o anki psikolojisidir belki kapalı alan korkusu vardır ama hiç endişe etmeyin yattığınız yerin arkası açık hava var serinletmesi için klima var karanlık olmasın diye lamba var inanın okadar zor değil bende yakında tekrar çektircem kontrol amacıyla allahtan herkeze şifa diliyorum allahtan gelene üzülmeyin sakın kendinize iyi bakın bilinki sizden birdaha yok

11:08 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

mr nin çeşitleri var ben beyin ve belimde çektirdim çok kötü değil yarım saat sürdü ikiside ilk yarı ilaçlı ikinci yarı ilasız aç olmanız geekmiyorsa mr den hemen önce yemeyin çünkü uzanacağınız için mideniz bulana bilir ilaç verirlerse kötü olmayın diye söylüyorum benim bulantım olmuştu sesler kötü değil rock müzik gibi ve saat senin çan sesine benzeyeni hafif daha yükeği ama bence önemli olan SONUÇLAR çünkü işlem yarım saat sonra bitiyor yani yarım saat sonra çıkıyosunuz kapalı alan korkunuz varsa gözlerimi kapatabilirmiyim diye sorun önce kapatırsını kapalı alan fobiniz yoksaa kapatın çünkü farkında omadan kırpıyorsunu hem kapalı daha rahat benim yoktu ama yinede kapattım ses için kulaklı veriyorlar o ssi azaltıo mr sonuçların kötü çıkması çekimden daha kötü çekim mutlak bitiyo bide biyopsiyi düşünün hem acılı bir işlem hemde sonuş kötü çıkarsa daha da kötü tabi biypsisi iyi çıkanla mr si kötü çıkan için aynı şeyi söyleyemem hastene muanne olacağım yer kapalı olduğu için başka yerde olmuştum orda gördüğüm kızımnesi lduğunu anlayamadım ama konuşmalardam anladığım kadarıyla kendimi onun yerine koydum ve halaetkisindeen kurtulamadım HAYATTA EN ÖNEMLİ ŞEYSAĞLIK ONU ANLADIM bu yazıyı bu kdar uzun yazıcamı düşünemedim ama bana iyi geldi rahatladm umarım sizinde işinize yara HEPİNİZE SAĞLIKLI GÜNER:::::
not: diğer yorumlar biraz abartılı ayrıca mr denilen yöntemde radyosyon yok o yüzden rehat olun ayrıca zararsız olduğu için birçok şikayette yazıyorlar o yüzden rahat olun eğer mr çektirecekseniz . dilerim huzurlu ve sağlıkı bir hayatınız olur fazlasına ihtiyacınız yok emin olun bunlar olursa mıtluda olursunuz zaten SEVGİLER::::::::.

5:35 ÖS  
Anonymous Adsız said...

özür dilerim ilk yarı ilaçsız ikinci yarı ilaçlı olacaktı bi de mr den hemen önce yemek yemeyin dedim yani aç olun demedim 1 saat falan önce yiyin yani bence

12:55 ÖS  
Anonymous Adsız said...

makinesine ve türüne göre değişir ilçlı olabilir ilaçsız olabilir yada çekilecek bölgeye... bu çok önemli bence burda yazıyorlar ama haerkesinki birbirinden farklı yani bece ayrıca nden çektirdiğinizde önemli yadirutun kontrol mü sizin bir şikayetiinizmi şüpli bir durum mu yoksa hastalığınızlamı ilgili mr zararsız bir yöntemdi mr da radyasyon yoktur bu nedenle risk almamak için genelde mr verirletr yani ne olur ne olmaz diye eğer bir rahatsızlığınız yoksa ve doktırunuuz mr istediyse aceba kötü bişey mi var diye hemen panik yapmayın bide en sonda uzunca bir yazı var çok hoşuma gitti bece haklı hepinize sağlıklı günler dilerim vwe herşeyi bu kadar abartmayın yaşadığımız düünya çok ilginç bir yer ve bazen oraya çok farllı açılarsdan bakıtoruz mr çeekiminde çok kötü ne olabilirki

4:28 ÖS  
Anonymous Adsız said...

mr çekimi çok kötü değil hatta kötü değil sadece kapalı alan korkusu olanlar için zor olabilir ama bence önemli olan mr sonuşları bende mr çektirdim yani bunu tecürbelerime dayanarak yazıyorum içiniz rahat olsun ve seslerdende korkmayın rock müzik gibi düşünün

5:04 ÖS  
Anonymous Adsız said...

ben emara salı qünü saat 4de girecektim ama aslaaa qirmem bende astım war ben ölürüm orda :D

3:03 ÖS  
Blogger lavazza said...

arkadaşlar geçmiş olsun. bende bu sabah mr cektirdim.daha yattıgım anda vazgectiğimi söyledim ama en azından bikac dk deneyin.vazgecerseniz sıkın diye bir ikaz topu tutuşturdular elime.insanın psikolojisi altüst oluyor.seslerden şikayet etmişsiniz biçoğunuz ama o gürültü bana en azından bi makinanın içinde oldugumu hatırlattı.zaten tamamen kapalı bir de sessizlik olsaydı ölmüşüm hissine iyice kapılabilirdim ki en kötüsü zaman kavramını anında kaybediyosun.geçmiş olsun walla.yaşamadan bilinmiyormuş.

2:21 ÖS  
Anonymous Adsız said...

daha önce belimden mr çektirdm yarın içinde beyin ve boyun mr ı istendi. ama benim diş tellerim olduğu için tereddüt yaşadım acaba sorun olur mu ? bilgisi olan varsa benide bilgilendirrse çok sevinirim şimdiden teşekkürler..

6:07 ÖS  
Anonymous Adsız said...

bende 2 defa çekildim güzel şeyler düşünün zor biliyorum ama kendinizi rahat bırakın yoksa saçma sapan şeyler olduğunu idda ediyolar olmayan hastalıkları gördüklerini sanıyolar o yüzden rahat olun
ayrıca süreyi saymaya kalkmayın yoksa hiç zaman geçmiyo.
ayrıca gözlerinizi kapatın meraktanda olsa acaba nasıl bişey deyip açmayın boşuna korkutmayın kendinizi

5:35 ÖS  
Anonymous Adsız said...

SEDA 22..selamlar ya arkadaşlar mr çektirmemiş biri olarak ve de yarın mr çektirecem ama sizin yorumlarınızı okudukça içim daraldı ve şuan çok tedirginim ve korkuyorum ama bu mr da yapmam gerek sonuçları önemli benm için bütün gerekli tettikler yapıldı kötü bişey çıkmadı en son mr çekimi kaldı..vücudum komple uyuşuyor nefesim daralıyor felç geçirme korkum var veeeeeee bu mr çektirmem gerek rahatlamam için..ama şuan beynimin içi müthiş bir korkuyla kaplandı yaa lütfenn o kadar da mı kötü mr abartıyor musunuzz yardımcı olun banaa

2:31 ÖS  
Anonymous Adsız said...

bu yorumlar korku filmi gibi. son derece abartılmış ben 3 kere mr çektiren biri olrak hayretle okudum süre olarak hareketsiz durmak zor gelebilir ama gözlerini kapatın ve kayal kurun rahat olun siz evinizde uyuyorsunuz ve daireden metal müzik sesi geliyor gibi düşünün hem gerçektende bir yorumda yazılmış o ses size bir yerde olduğunuz hissini veriyor diğer türlü daha sıkıcı olurdu

1:21 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Kabahat yorumu ılk yazan gerizekalıda manyetik akımların bır bölgeye yönlendirildiği bir cihaz sizce ne kadar acı verici olabilir allahın maymunu. diğeride çıkmış radyasyondan bahsediyor öteki çıkmış tabuta benzetmiş 2 tane mıknatıs al artı kutubu kafanın sağ eksi kutubuda kafanın sol tarafına koy bak bakalım acıyacakmı öküz bu cihhazda aynı işi yapıyor işte cihazın sesinden korkuyorsan kulaklarınızı kontrol ettirin olması gerekenden daha hassas heralde MR hakkında kötü yorum yazanların hepsine bu yazım...

2:56 ÖS  
Anonymous Adsız said...

mr de RADYASYONN YOK fazla ses yok hiperaktif değilsenhareketsiz olma sorunu yok yalnızca kalp pili protez falan varsa söylenmesi gerek onun dıiında basit bir tekkik yalnızca bazı türleri farklı çekiliyomuş onlarda bazı hastalıklarda bazen..o da çok kötü olmasa gerek

10:07 ÖS  
Anonymous Adsız said...

la bende kapalı alan korkusu olduğu halde sıkıntısız girdim çıktm hemde sıradan bi devlet hastanesinde hiç bişy olmuyo milleti korkutuyo bu gerizekalılar sakın bu konusmalara bakmayın tekrar söylüyorum bende kapalı alan korkusu olduğu halde hiç sıkıntı yaşamadım her iki tarafıda açık makinanın vantilatör sıcak olmasın diye çalısıyo rahat olun filminiz güzel çıksn yoksa tekrar gitmek zorunda kalırsınız geçms olsun

5:11 ÖS  
Anonymous Adsız said...

merhba bn haftaya cuma ilaçlı MR çektiricm yorumlarnızı okuduktn sonra iica tırstm bi hafta nası geçicek bilymrm rahatlatcı mesajlarınızı bkliyorm.. gizem

12:44 ÖS  
Blogger Unknown said...

Kulaklarımdaki uğultu nedeniyle doktorun tavsiyesi kapalı alan korkusu olmasına rağmen bugün MR çektirdim. MR cihazı en son model 3 Tesla idi. Hiçbir rahatsızlık duymadığımı buradan herkese duyurmak istedim. Kulaklık taktıkları için sesten de rahatsız olmadım. Endişe edecek hiçbir şey yok. Çocuklar bile çektiriyorlar. Rahatsızlığı olan herkese geçmiş olsun.

1:41 ÖS  
Blogger Unknown said...

17 yasindsyim bende emar cektkrdim oncelikle cok igrencc bi makina ama mecburen tabiki belimden cekildi gomlegin on cebinde kredi karti vardi uc tane cikista gorevli bisey demedi bi zarari olsaydi farkederlerdi heralde siz ne dusunuyosnz.(bu arada kartlar bozulmus)

12:58 ÖS  
Anonymous Adsız said...

arkadaşlar ilaçlı mr nasıl çekiliyor ? iğne koldayken mi mr a giriliyor ? bende iğne korkusu olduğu için mr dan değilde damardan takılan iğneden korkuyorum :(

1:36 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

arkadaşlar ilaçlı mr nasıl çekiliyor ? iğne koldayken mi mr a giriliyor ? bende iğne korkusu olduğu için mr dan değilde damardan takılan iğneden korkuyorum :(

1:36 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

mr bu kadar kotu bırsey degıl bence abartılmıs 4 kere cekınmıs bırı olara 2 kere beyın 2 kere kasıktan cekındım 2 kere ılaclı ve ılacsız cekındım mr yarın yıne beyın mr cekıncem allah nasıp ederse ılaclı allahım beterınden korusunnn ....bencede en zorun burundan sallanan hortummm ve komur tedavısı ....

1:37 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

arkadaslar ılac damardan verılıyor yanı nasıl kolunuzdan kan alınıyorsa bunun tam tersı ılac enjekte edılıyor ....

1:39 ÖÖ  
Anonymous KORKMAYIN said...

ben emar çektirecektim burayı okudum korkudan emara giremedim randevum geçti devlet hastanesinde, sonra özelde çektirmek zorunda kaldım, hiç de dediğiniz gibi değil, felaket tellallığı yapmayın, o sesler de korkulacak hiçbişey yok, makinenin çalışma sistemi öyle, ben her ses duyduğumda Allah dedim hiç korkulacak bişey yok, siz kendinize dönün de bakın acaba neden korktunuz.

burdaki insanları korkutmayın, korkacak hiçbişey yok....

10:36 ÖS  
Anonymous Adsız said...

great to discover circuitstoday.com.

Here is my page ... Xerox Phaser 8560 Printer

6:41 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

bookmarked!!, I love your website!

My website xerox 8560 cyan

9:13 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

Tanks for sharing HP Laser Jet 1010 Driver, I truly require it.


Here is my webpage ... xerox phaser 8560n

2:22 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Hi there to every body, it's my first pay a quick visit of this website; this blog contains amazing and genuinely excellent data in favor of readers.

Here is my website ... hultquist jewellery copenhagen

2:08 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Thank you so much. Attempted very some time and different attractions, yours was terrific.


Also visit my web-site ... xerox phaser 8560dn

4:22 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

The all circuit in this websites is very intereting i try it
Im additionally a B. e(electronics)pupil this website is actually great.


My blog - xerox phaser 8560 maintenance kit

1:07 ÖS  
Anonymous Adsız said...

i have actually been having trouble to publish tags, given that i had my pc cleanded out
& dealt with I have actually been having problem trying to make labels.


Also visit my web blog ... xerox phaser 8560

9:53 ÖS  
Anonymous Adsız said...

hello there, plz assistance me, my printer cd
r missplaced so i cani reinsstal motorists, plz
give me the on-line system.

My webpage; xerox phaser 8560 driver

1:47 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

Hi there, I found your web site by way of Google even as searching for a similar topic, your web
site came up, it looks great. I have bookmarked it in my google bookmarks.

Hi there, just become aware of your weblog through Google, and found that it is truly informative.
I am going to watch out for brussels. I will appreciate if you proceed this in future.
Many other people will likely be benefited out of your writing.
Cheers!

My web page; www.Squidoo.com

11:37 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

Ah, have no idea exactly how I missed out on that about the variation variety.

The funny thing is that the anonymous motorist on the ML-1210 web page is additionally variation 3.
01. Anyway, I will update the post to make this
a bit more clear.

Also visit my blog ... xerox phaser 8560mfp

5:13 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

It's amazing to visit this site and reading the views of all friends on the topic of this paragraph, while I am also eager of getting familiarity.

My site: facebook helpline - gpva.net -

5:38 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

Sir, pls send that video clip to my email I.
D. It will certainly be help ful 2 make pcb effortless.
Thankyou.

Also visit my weblog: xerox phaser 8560 color printer

6:34 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

hello my label tong in khmer(cambodia) digital and circuit are my favor yet i can't make it that now it so wish to try also, could some one inform me the best ways to make PCB ... ple send out photo and information of them to my e-mail, many thanks ...

Feel free to surf to my blog: xerox phaser 8560 error codes

3:41 ÖS  
Anonymous Adsız said...

I constantly spent my half an hour to read this website's content all the time along with a cup of coffee.

Feel free to surf to my web site; Best Hosting Companies

2:06 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

What's up to all, it's genuinely a pleasant for me to pay a quick visit this website, it consists
of priceless Information.

My weblog :: xerox 8560dn printer

7:53 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

I am regular reader, how are you everybody?
This article posted at this web site is in fact good.


Also visit my page ... LG 42LS5600 ::
::

2:41 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Yay! So glad you're keen on them x

Feel free to visit my web blog :: ,cheap earrings online uk :: ::

5:02 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

We're just starting out make cluster earrings! I'm so excited.
This is the first site that we have come across that showed precisely the form of cluster I'm trying to find. I prefer to make my mother and sisters manboobs for mothers day! Wish me Luck! Let me inform you about the direction they churn out! Information insight (: Possess a wonderful day!

My homepage :: ,cheap costume earrings uk - portsaid-cafe.com -

3:55 ÖS  
Anonymous Adsız said...

the hp printer is nice job.

Here is my page; xerox phaser 8560 ink

10:37 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

As the admin of this web site is working, no question very shortly it will be renowned,
due to its quality contents.

Also visit my site :: pilgrim jewellery sale

7:15 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Wow! This blog looks just like my old one!
It's on a totally different subject but it has pretty much the same layout and design. Great choice of colors!

Take a look at my homepage :: xerox 8560 error codes

3:20 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Actually Interesting. Many thanks for the Info. I like your site.



Also visit my homepage: xerox phaser 8560 ink

7:29 ÖS  
Anonymous Adsız said...

What's Going down i am new to this, I stumbled upon this I have discovered It absolutely helpful and it has aided me out loads. I'm hoping to give a contribution & assist different users like its aided me.
Good job.

Stop by my site ... Acne treatment

8:29 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Iki gece uykusuz kaldigima degmezmis hic ama hic korkunç degildi uyku bantı taktim bir de ohh sesleri birseylere benzeterek hayal kurarak ne kadar olmuştur diye zaman hesaplayarak 1 saat kaldım iceride hatta sonlara doğru uykum bile geldi :D

7:46 ÖS  
Anonymous Sayın Perez said...

Ben acil kredi şeklinde ihtiyacı olunca buradan Türkiye'den benim halkına merhaba, benim adım geçen hafta, ben lordunun müjde tanıklık etmek istiyorsanız Türkiye buradan Sayın Perez i internette bir yazı gördüm bu yüzden iletişim ve ben hızlı ben gidip bu yüzden benim balık iş genişletmek ve borcumu ödemek için 500.000.000 bir kredi için uygulanan bir balıkçı iş başlatmak için olabildiğince kredi almak gerekir çünkü aşağıdaki yönergeleri izleyin yüzden Mrs Stella Rene temas i Mrs Stella Rene şirketi ile bağlamak ve kredi almak olsun sana ihtiyacım bir kredi ihtiyacı olan zaman hiç benim adam kardeşler ve kız kardeşi, böylece herhangi bir gecikme ya da stres olmadan 500000000 benim kredi nakit bilgiler below{mrsstellareneloanfirm@hotmail.com} İhtiyacınız miktar ve ben var bugün söylemek için siteye geldi Mrs Stella Rene teşekkür ederim ve bu yüzden bağlamak ve onun bugün kopmasın ve şimdi deniz iş öylesine i alıyorum var daha iyi olmak için ilgili olduğunu çünkü bugün kredi almak benim kredi bugün ben de Sayın Stella Rene Kredi Firma ile bağlantı almak ve e-posta aşağıda yüzden burada hilelerden ücretsiz almak için Türkiye'den kimseye anlatmak için zaman kullanın: Beni burada duralım şimdi çok mrsstellareneloanfirm@hotmail.com ve ben beklemek burada olacak benim diğer kardeşim ve kız kardeşleri tanıklık bugün Mrs Stella Rene benim için bitmiş ve mümkün onun kredi sabitlenir çünkü bana yaşamak ve işimi genişletmek için yapmak ve onu kredileri onu güvenliği ve güvenli hiç şüphe yoktur çünkü.
Allah onu ve şirket bugün korusun.

Sayın Perez

9:42 ÖS  
Blogger Robert Smoak said...

İşiniz için kredi almaya mı ihtiyacınız var, Tıp kredisi, öğrenci kredisi, borç kredisi? Ödemek zorunda olduğun bazı faturalar var mıydı? Daha sonra bu okunaklı kredi şirketine şu adresten ulaşın: creditkredi@gmail.com

10:43 ÖS  
Blogger Robert Smoak said...

İşiniz için kredi almaya mı ihtiyacınız var, Tıp kredisi, öğrenci kredisi, borç kredisi? Ödemek zorunda olduğun bazı faturalar var mıydı? Daha sonra bu okunaklı kredi şirketine şu adresten ulaşın: creditkredi@gmail.com

10:43 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Biz Iowa City, Amerika Birleşik Devletleri'nde bulunan Iowa Lutheran Hastanesi temsilcisiyiz, bir kez daha hastalarımız için böbrek almak için buradayız ve onlar kurtarmak için bir böbrek bağışlamak isteyen herkese iyi bir miktar para ödemeyi kabul etmişlerdir. Bir bağışçı olmak ister veya bir Hayatı kurtarmak istiyorsanız, aşağıdaki e-postada bize yazabilirsiniz.

Zengin olmanız için bir fırsat budur, güvence altına alır ve size% 100 güvenli işlem garantisi veririz, her şey yol gösterici yasalara göre yapılacaktır.
Artık daha fazla zaman kaybetmeyin, lütfen bize iowalutheranhospital@gmail.com adresinden yazın.
Ayrıca whatsapp +1 929 281 1248 numaralı telefondan bizi arayabilir veya bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Iowa Lutheran Hastanesi.

11:13 ÖS  
Blogger bediha said...

Merhaba bende gelecek hafta ilaçlı emara giricem acaba sizin şikayetiniz neydi

6:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Bir hayatı kurtarmak için bir böbrek satmak isteyen 18 yaşından büyük ciddi böbrek vericileri arıyoruz ve her bağışçı için iyi bir teklif ve diğer tazminatlarımız var.
Bizim sürecimiz hızlı ve güvenliğiniz garantilidir.
Lütfen bize ulaşın iowalutheranhospital@gmail.com
Ayrıca whatsapp +1 929 281 1248 numaralı telefondan bizi arayabilir veya bizimle iletişime geçebilirsiniz.

4:20 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Lyrca kullaniyorum suan.ilacli mr cekinicem. Bi sorun teşkil edermi ?

1:21 ÖÖ  
Blogger dr murat said...

Merhaba bugün böbrek bağışçısı olmaya hazır olduğunuzu biliyorsanız (tüm seyahat masraflarıyla birlikte 250.000 $ ödeme yaparsanız), acilen böbrek bağışçısıyla sadece 8 kişiye ihtiyaç duyduğumuz için böbreğimi acilen hastanemize satarsınız.
sadece sağlıklı% 100 kişilere uygundur.
Doktorunuza talebinizi yazın:(muratfulton77@gmail.com) ,derhal sizinle iletişime
geçileceksiniz
Not: ameliyat için seyahat etmeye hazır olmalısınız ve yalnızca sağlıklı kişiler
dr:(muratfulton77@gmail.com)

3:22 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Bu, böbrek satmak isteyen herkese açık bir ilan, böbrek nakli ihtiyacı olan hastalarımız var, bu nedenle böbrek satmakla ilgileniyorsanız, lütfen iowalutheranhospital@gmail.com adresindeki e-posta adresimizden bizimle iletişime geçin.
Ayrıca +1 515 882 1607 numaralı telefondan whatsapp'ı arayabilir veya bize yazabilirsiniz.

NOT: Güvenliğiniz garanti altındadır ve hastamız, onları kurtarmak için böbrek bağışı yapmayı kabul eden herkese büyük miktarda para ödemeyi kabul etmiştir. Sizden haber almayı umuyoruz, böylece bir hayat kurtarabilirsiniz.

3:47 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Bu Mayo Clinic tarafından yapılan genel bir kamu duyurusudur ve böbrek satın almakla ilgileniyoruz, böbrek satmakla ilgileniyorsanız, lütfen aşağıdaki e-posta adresimizden doğrudan bizimle iletişime geçin.
mayocareclinic@gmail.com
Not: Bu güvenli bir işlemdir ve güvenliğiniz garantilidir.
Lütfen daha fazla bilgi için bize bir e-posta mesajı gönderin.

4:02 ÖS  
Anonymous David Reyes said...

I am a veteran with the world trade organization humanitarian delivery agency, an ancillary of the UN..
Mrs. Bernice Clark 69 died of covid-19 related virus. Before her death she left manifold amounts with a security & finance firm in Europe for preservation. she disclosed that the trust-funds should not be left unclaimed. You are to stand as the stipendiary to  late Bernice Clark.
Get back to us with your interestedness at (wldtrdeorgnztionhumangcy@gmail.com). and contact data for all other formalities which are certifiable.
Hoping to have an opulence pact with you on communal trust.

8:03 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home

web site counters
Expedia Coupon
Locations of visitors to this page