Cuma, Ocak 12, 2007

Yine yollar göründü...+İtalya Vize Belgeleri

Yine yol var gezmek isteyene. :)
Bir ay oldu planlamaya başlayalı belki ama planlamadan ciddi hazırlık aşamasına geçiş son 2 haftadır.
Düşünülecek ayrıntılar fazla.
İlk atlanması gereken engel vize.
Vize hem de italya vizesi.
Kendi ülkeleri ne kadar tehlikeli olursa olsun gelecekleri (doğudan geliyorsa gelen özellikle) potansiyel tehlike olarak algıladıklarından istenen belgelerin listesi oldukça kalabalık.
Bir yandan dönem sonu okuldaki son işler birikti, bir yandan Bilgisayar sınıfındaki bilgisyarların bakım zamanı, bir yandan özel dersler, üzerine de vize telaşı.
Az uyuyorum, çok düşünüyorum ama ne garip ki çok az yoruluyorum.
Bu haftasonu Cuma yorgunluğu yoktu üstümde.
Tempoyu tutturdum galiba, iş yükleri yormuyor artık.
Gerekli belgeler bu cuma itibariyle tamamlanıp İstanbul'a doğru yola çıktı.
Hayırlı olsun :)
---
Biz uğraştık, bizden sonrakilere kolaylık olsun bari.
Neler yaptık:
1-2. pasaport ve sigorta belgelerin iskeleti gibi görünse de en kolay halledilenleri.
Pasaport için Emniyet Müdürlüğüne başvuruyorsunuz. Harcı yatırdığınıza dair makbuz, fotoğraf, görev yeri belgesi ve dilekçe. Ertesi gün en geç 2 gün içinde elinizde.)
Sigorta için de 10 dakika ve yaklaşık 40 YTL yeterli.)
--
3. Sonra arkası beyaz fonda vize fotoğrafı bu da kolay.
(Öyle bir gülümseyin ki konsolos "ya bu çok istiyor Venedik'i görmeyi, ispanyol merdivenlerine oturmayı". Eee bir de arkası beyaz olsun tamamdır.
--
4. Başvuru formu (eksiksiz doldurulmuş, imzalanmış ve fotoğraf yapışturılmış şekilde)
--
5. "Benim param var oooo sizin ülkenizde kalmaya meraklı değilim, bir gezip görüp döneceğim vatanıma" yı kanıtlayacak kadar bir meblağ bankada olduğuna dair banka kayıtları
--
6. Uçak bileti rezervasyonlarınız (Confirmation maillerinin çıktısını alabilirsiniz)
--
7. Maaş bordronuz (son üç aylık)
--
8. Bu madde özel ama öğretmenseniz bir de yurtdışına çıkış izni almanız gerekiyor.
Bizi en çok yoran bu oldu. Elden takip edelim çabuk bitsin dedik ama Milli Eğitim Müdürlüğü Kayıt ofisinden başlayarak Vali yardımcısına kadar uzanan bir yolculuk oldu.
Sayamadım ama herhalde 10 kapı çalmışızdır.
Vali adına Vali yardımcısı da izin verdi.
Özlük işlerinde Hediye Hn. özendi bizim planları dinleyince, "Milanodan bir ayakkabı alın mutlaka" tavsiyesini verdi ve bir fotoğraf istedi masasına koymak için. Tamamdır, ilk sipariş :)
Müdür yardımcısı da "Hocam bizde de iyileşme var galiba" deyip gülümsedi. Anlayamadım ne demek istediğini. Meğer koca yazıyı anında okumuş, "Öğretmenlerimiz artık arayıl tatillerini İtalya'da geçiriyor, gelişiyor durum demek" dedi. Ben bunun ekonomik tatil olduğunu anlatmaya çalıştım. Aman tehlikeli, maaşların fazla geldiğini düşünmesinler...
Tüm bu belgelere ek pasaportun ilk ve son sayfalarının, varsa daha önce alınmış vizelerin, seyahat sigortasının fotokopileri de eklenecek...
Bitti mi..
Galiba...
Emin değilim, çünkü belgeler şu an yolda. Konsolosluğa ulaşmadı henüz...
Sonuç pazartesi.
Ben eksiklikler varsa yazarım tekrar.
Umarım red almayız...
:)
Tüm bunlar işte bunun için:

15 Comments:

Blogger ahmet said...

özlem hanım kolay gelsin
gelin sizi ikna edelim hem de daha güzel İNSAN a saygı gösteren sadece AVRUPALI ları insan saymayan sömürGENleri olmayan bir ülkeye gidin mesela Japonya olsun
ama illa italya eğilmiş bir kule sular altında bir şehir diyorsanız bari gitmişken güzel bir bisiklet alın kaliteli bisikletleri var italyanların
dervişin fikri de bu zikride
iyi tatiller

10:49 ÖS  
Blogger ÖZLEM said...

Oralar da var listede ama biraz daha zamanı var şimdilik.
İtalya o kadar değil bende :) eğik bir kule ve sular altında bir şehirden ok daha fazlası.
Ama hep söyledim gene söylerim, bizim ülkemiz en güzeli.
:)
iyi yolculuklar sana da bisikletinizle

12:41 ÖS  
Anonymous Adsız said...

nereye gideceksin? (meraklı meraklı)
bence italya daha güzel:) (nesnel nesnel).

4:36 ÖS  
Blogger ÖZLEM said...

Simon --
:)
rotamız Milano-Como-Floransa-Pisa-Venedik-Roma Nasıl??
Türkiyeyi değişmem, gezerim grürüm kendimi şanslı hisseder dönerim...

4:04 ÖS  
Anonymous Adsız said...

hmm.. çok idddialı. ben bir yerde yoğun gezileri tercih ediyorum ama tabi, insanın nereyi daha çok gezmeyi isteyeceğine görmek için kullanılabilir. milano biraz gereksiz bence. ve rota böyle mi gerçekten (yoksa venedik floransa'dan önce mi)? öyleyse çok tur atacaksınız ülkede.

aslında şu var, bizde bilindik şehirler dışında çok güzel yerleri var italya'nın. bizde herhangi bir kasabanın güzel ve görmeye değer olma olasılığı italya'ya göre çok daha az. budur italya'yı tercihimin en önemli nedeni.

9:50 ÖS  
Blogger ÖZLEM said...

Şimdi haritayı tekrar bir inceledim ve Venedik'te 8inde bir karnaval olduğunu duydum da rotayı değiştirsek mi acaba diye düşündüm.
Milano bence de gereksiz aslında ama bizim charter uçuşumuz o yüzden Milanoya inmek zorundayız.
:)
2. paragrafında söylediklerinde sonuna kadar haklısın bence. İtalyanın saklı cennetleri çok. ben Venedik treninde farketmiştim saklı yerlerini o yeşil renkler hala aklımda. Oralar şöyle içine sindirile sindirile dolaşılmalı aslında. Senin bildiğin nereler var başka??
Ama zaman kısa :(

10:15 ÖS  
Blogger Amire said...

konsolosloğun aracı kurumuna gittim..içeride banka veznesi gibi bölümler...güveblik kimliğimi aldı bana bir kart verdi..sıraya girmiş oldum..herkes oturuyor sırası gelene işaret ediyor,işlemleri yapılıyor...neyse ben biraz umutsuzum 3 kişinin işlemi yapılacak ve öğleden sonraya kalma ihtimalimi tekrar tekrar söyleyen güvenlik...ben de bekleyeceğimi söylüyorum...bizim evraklar tam diyorum..güvenlik nereden biliyorsunuz dedi..biz öğrendik dedim...telle bilgi vermiyoruz ki dedi..ben sustum çünkü bu bilgileri nereden aldığını bilmiyordum:)
her yerde dijital saatler..zamanın çok önemki olduğunu hissetiriyorlar...12,30 da abla ben edirne den geldim ağlamalarının işe yaramayacağını anlıyorum:)...
neyse sıra bende elimde zarflar birer birer veriyorum birçoğunun 20 dakika sürdüğü işlemler benim 3 zarfa rağmen 10 dakikada bitiyor...herşey tam eksik hiç birşey yok..hatta fazlalar var..ben zarfı uzatıyorum içinden evrakları alıyor görevli...boş zarfı bana veriyor...fazlaları bana veriyor ben boş zarfa yeniden koyuyorum ve saat 12,30 ve bizim işler finito...mutlu güvenliğe gidiyorum bak bitti eksiğimiz yok demiştim diyorum ve bana kapıyı açarken gülümsüyor evet şanslı gününüzdeymişsiniz diyor ve ben oradan ayrılıyorum...cuma saat 9,00 da italyan konsolosluğunda olmamamız gerektiğini belirten randevu kağıtları ile....

10:33 ÖS  
Blogger ÖZLEM said...

BRAVO BRAVO BRAVO

aynı zamanda da

GRAZIE GRAZIE GRAZIE

ve de

TI AMO

:)

10:39 ÖS  
Blogger Amire said...

grazie,grazie mille

arrivederci

buonasera

:)

10:43 ÖS  
Anonymous Adsız said...

evet çok heyecanlı bi bekleyiş. bende bu geziye katılacaklardan biriyim. inşallah çok güsel olacak. aslında benim için illede italya olması önemli değildi. bence dünyadaki her köşenin ayrı bir güzelliği var ben hepsini görmek istiyorum. ee bide yanında kafa arkadaşların varsa değme keyfine:)

7:59 ÖS  
Blogger Adamın Biri... said...

Böyle bir geziye hazırlanma ve gezi heyecanını yaşama ne güzel...

Böyle bir geziye çıkabilmek için onca zahmete katlanıp vize peşinde koşturma ne acı....

Bilmem kaçıncı sınıf insan muamelesi görmeye mahkum edilmiş olmamız, ve bunu düzeltmek için biryerlerde oturanların birşeyler yapmaya bile çalışmadan yan gelip yatması hepsinden beter!

Kaderimiz bu olmamalı....

İyi ve güzel yolculuklar şimdiden...güle güle gidin güle güle gelin...güzel fotoğraflar ve anılarla...

12:15 ÖS  
Anonymous Adsız said...

simdiden ii yolculuklar o zaman Amire ogretmenim ve de dostum Ozlem:) vize almak emek isteyen bir ismis cidden yaa, ama belgeler hazir olduktan sonra bitis cizgisine ulasmak kolaylasiyor tabii ki! umarim hayirli gun cuma'da hersey sizin icin hayirli olur, simdiden ii yolculuklar diliyorum.. Ben de bir yolculuga cikacagim siz İtalyadayken, mutluluk yolculugunun ilk adimi gerceklesecek siz İtalya sokaklarında benim icin de cappucino icerken:) kalin saglicakla, bos donmeyin oralardan bakiiiimmmm artik bize de bir gercek cappucino mu getirirsiniz yoksa gercek macaroniler miiii :) neyse ben yaptim yuzsuzlugumu...mesaj gonderildi bakalim iletim raporu gelecek mi acep!?!:)
hoscakalin, gorusmek dilegiyle..

10:35 ÖS  
Blogger ÖZLEM said...

ADAMIN BİRİ---Teşekkürler :)
Fotoğraf ve anı depolayıp döneceğiz.
Vize çilesine gelince, biz yaşıyoruz belki bizim çocuklarımız yaşamaz.
Elif---Telefonla ilettim iletim raporunu artık oralardan dönünce ararsın tekrar.
Cappuccino olsun istediğin kolay.
senin yolculuk bizimkinden daha uzun olacak, ne dersin?
:)

8:30 ÖS  
Blogger nagice said...

hadi bakalım tam zamanıdır gezmenin.iyi ve güel günler geçirmeniz dileğiyle..

10:28 ÖS  
Anonymous Italya Vizesi said...

Yani kaldıramadılar şu vize olayını Türkiye için gitti.

12:39 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home

web site counters
Expedia Coupon
Locations of visitors to this page